Thursday, April 27, 2017

Bersalin czer di Hospital Putrajaya ๐Ÿ˜

Tajuk mcm karangan ๐Ÿ˜

Well just to share my experience in Putrajaya Hospital, bersalin czer. This is my 3rd experience bersalin di putrajaya. And all 3 were different experiences all together.

1st baby : 21.02.2011 Boy 3.75kg
2nd baby : 23.05.2012 Boy 3.18kg
3rd baby : 30.09.2016 Boy 3.67kg

Heroes semuanya ๐Ÿ˜Ž Alhmdulillah

Kita cerita yg paling latest lah. 7months ago punya cerita. Utk general info, putrajaya hospital ni one of hospital kerajaan yg menawarkan 100% class 1 ward di hospitalnya. Hospitalnya xseberapa besar, tp cukup peralatannya inshallah. Kali ke 3 bersalin kos bersalin totalnya cuma RM1200 termasuk seminggu warded sebelum bersalin dan 3hari selepas. Saya duduk bilik 4bedded ms tu sb mmg full wardnya. Tp saya suka 4bedded sebab xdelah sunyi sgt mlm2. Mikhail ditahan ward nicu slama 2mlm kena caj asing. Masa tu kalut nak call micares utk coverage.. Bila tanya bill brp sekali rm15 sahaja. Allah ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Di putrajaya, meals mmg according to your needs. Pre and post natal lain menunya. Kalau diabetic lain menunya, so bab makanan post csect mmg x perlu risau. Lps czer, hospital hidangkan bubur nasi dgn lauk lauk pantang mcm sawi tumis air and ikan tenggiri singgang. Buah orange mmg setiap kali makan dpt sebiji.yums ๐ŸŠ๐ŸŠ๐ŸŠ

Kalau bab bf friendly and gentlebirthing, sy mmg puji hpj. Satu, sb wlpun sy bersalin czer, doc benarkan skin to skin dgn baby immediately selepas baby keluar, and dpt terus mulakan penyusuan ms tu. Cord clamping pun doc benarkan delay smpai habis pulse. Yang tu mmg saya suka ๐Ÿ˜ Dlm ward pun mmg ada lactation nurses yg mengajar correct latching position one to one, so sgtlah membantu mana mana ibu yg ada masalah pelekapan esp first time moms. Tp kalau ada masalah susu x ada and dah lebih 24jam kelahiran masih x ada susu barulah hospital akan support dgn susu formula yg diberikan dgn sipping cup.

Oklah nanti kita sambung bab 2. Mcm panjang sgt dah ni kan? K mommies.. Moga apa dikongsikan bermanfaat.

Bye ๐Ÿ˜˜

2 comments:

Penapis Air Pilihan said...

Mencari Penapis Air MURAH dan Berkualiti?

Bio ULTRA ALKALINE pilihan Terbaik? Kenapa?
1 - Harga jauh lebih Murah dr Jenama-jenama terkenal.
2 - Kualiti Air setanding dgn Jenama antarabangsa.
3 - Filter2 yg berkualiti (Made In KOREA) dan dapat Sijil HALAL JAKIM
4 - Servis Berkala, ada Warranty & Design menarik
5 - Pemasangan sepantas 1-2 Hari shj (Seluruh Semenanjung)

HARGA bermula dr RM699

KAMI juga menjual semua jenis filter penapis air (Semua Model) RM250 utk 4 Filter TERMASUK POSTAGE

http://penapis-air-bioultra.blogspot.com/

Hubungi:
0178895990 atau click http://bio.wasap.my

HAFIZUL BIN HAZIQ said...

Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

LinkWithin

jom terjah :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...