Sunday, December 6, 2020

Kisah Cuti Cuti 2020 dlm kalut covid19 kita selit juga

Assalam semua.

Banyak kisah pending 2020 ni..bukan lah semua yg tak sedap sahaja. Kita pun dh boleh start new year countdown dh ni lagi 24 days saja nk habis kan 2020 dan mula buku baru. 

Tahun ni kalau ikutkan ada je senggang waktu dibenarkan rentas negeri kita beres lalu gerak. Bukan nak kata apa kalau betul jaga SOP inshallah tak dak apa apa, and kita perlulah menjaga juga kesihatan mental kita..jangan jadi terlalu takut, terlalu risau dan akhirnya membuatkan mental kita alami depresi. 




Kenangan di Penang Hill 2020

Makan makan di muara sg duyung


So nak cerita bulan 8 haritu kita ke Perlis, Penang and CH. Bulan 9 kita dah ke Melaka cuti cuti, lawat zoo melaka, mkn mkn seafood di muara duyung..tapi begitulah musim musim covid ni berjalan pun tak syok sebab byk tmpat tutup and kita pun kena sentiasa waspada tmpat tmpat yg 3s ni..sempit, sesak and sembang..tmpat kunjungan pun limited lah..zoo buka tp muzium semua tutup. Kalau di penang tempohari, semua kedai dan aktiviti limited to 10pm shj. Lepas 10pm habis semua tutup. Begitulah.

Bawa tokma jalan melaka 26.09.2020


Must singgah spot. Syukur rezeki kami last yg dpt rasa..before sold out. 

Our couple selfie konolah adooo


Kita pun redha dan use the time wisely. Masa di Bukit Bendera lah paling seronok.rezeki kami agaknya, mmg lengang takdak org, sampai kami kena pi tnya, tutup ka? Rupanya tak..buka seperti biasa, tp takdak org mana. Jadi mmg syoklah..tggu naik tren ke atas pun 15mins sja.. Kalau yg tahu dan biasa ke Penang Hill tahulah betapa ramai unat manusia tggu naik tren pun 2jam ada kot.

Ok lah cerita sikit sikit saja.nanti kita sambung lagi.semua pun kenangan.utk di ingat di masa akan dtg🥰 Doakan ada masa lebih kita coret one by one especially Homestay di Penang yg mmg i tersangat suka..best sgt sebab level 45 and sgt luas dan cantik fit for all 15 of us dgn selesa for 3d2n..


Till then..


Love

Zahra

No comments:

LinkWithin

jom terjah :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...